Blöt filt och elstängsel

Kan nu i efterhand inte sluta tänka på/reflektera över hur vuxna beter sig många gånger, speciellt inte när dom har sina telingar  med sig. Var som sagt var på "Bästa Showen" med Mini. Uppträdandet uppfördes på en dansbana, dvs artisterna var där artisterna brukar stå, på scenen och nedanför dem, på dansgolvet var det meningen att barnen skulle sitta. Så långt var jag med också.

Men när jag sen börjar leta plats för Mini och mig att sätta oss ner på visar det sig att övriga familjer och konstellationer har tagit med sig picknickfilten upp på dansbanan för att sitta på och fika. Fine, helt okej för det är ju ändå 20 minuter kvar innan alltihop ska börja. Men tror ni dom packar undan sina filtar och picknick-korgar när det väl drar igång. NEJ! just det- precis det dom inte gjorde.

En mamma, i direkt anslutning till där vi satt, tog på sig den största surminen hon kunde hitta i picknickkorgen för att sen vakta , slita och dra i sin familjs filt. För gud nåde om någon råkade sätta en fot eller ett finger eller få upp en del av sin ändalykt mot deras filt. Genast så skulle sand sopas bort, ett hörn vikas in. Men va fan tror människan!! En föreställning med artister för barn som går ut på att barnen ska hoppa, stå, göra rörelser till det som sjungs och spelas.

När hon för 3e gången petade mig i ryggen för att ändra, fixa med sin filt kunde jag inte hålla tyst utan sa något sarkastiskt till kvinnan: "Glöm inte att ta med dig elstängslet nästa gång, så får du garanterat ha din filt i fred." Av nån anledning så tyckte hon att deras son hade sett klart på föreställningen och packade ihop sitt och gick..*fnissar lite rått*

Kommentarer
Postat av: t0tta

Helt underbart... Det är sånt som en annan mycket sällan gör, även om man skulle vilja.. Visst händer det, men då ska personen ha gått VÄLDIGT långt.. Vilket denna i.o.f.s verkade ha gjort... Och att hon packade ihop och gick... Hahahahaha.. Kan se det framför mig.. Du är min idol.

2008-08-17 @ 21:55:25
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Hahaha, gudars vad bra sagt!!!! Vicken människa?! Barn SKA leka... dom är ju barn! /ha en god Nattnatt! ;)

2008-08-17 @ 23:33:47
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Wille

God morgon vännen, hihi du e ju för cool detta vad precis vad jag behövde som start idag. Elstängsel det är ju helt underbart.



Ha en bra dag

2008-08-18 @ 06:20:54
URL: http://www.wilens.se/btw/
Postat av: Eva (kramgo_72)

ASG Du kan få med dig lite stängseltråd + ett aggregat härifrån nästa gång. Kan vara bra att ha med och kunna låna ut (dyrt) till någon som verkar behöva det ;-)



Kram från ett gråtrist Orsa

2008-08-18 @ 11:33:13
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0