Hur lyckades du ?

Den frågan möttes jag av när jag kom tillbaka efter att ha varit ute på ett tjänsteärende med en av tjänstebilarna. Vad killarna menade var; hur klarade jag som tjej av att parkera tillbaka bilen på den platsen, som är längst in, i ett hörn, som kräver backning och precision.

Jag tittade tillbaka på dom och sa med lätt uppgiven röst: med hjälp av inre och yttre backspeglar, ratt , växel i backläge och svag gas. Inte att förglömma; vrida på huvudet bakåt emellanåt med.

Varför tror alla killar (ja, nu är jag kategorisk och drar alla över en kam) att det är bara dom som är gudar bakom ratten?? Att det är bara dom som klarar av det där som kräver lite extra ibland? Vill inte på något sätt säga jag är proffs, men jag vet var jag har bilen med hjälp av speglarna och tar jag det bara lugnt och trixar lite fram och åter så brukar det mest och oftast lösa sig.

Kan man bli trött och less för mindre *suck*


Kommentarer
Postat av: DD

Ja men visst är det så jäkla dumt?! Men å andra sidan var det läääääääääääääänge sedan någon sa så till mig. Visa att du e skicklig så slutar dom...gläns lite och ge dom en fräck blick ;D



2008-08-13 @ 19:16:04
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja det är så jäkla typiskt. När jag skulle ta körkort rtades alla med mig och sa att bilkörning inte är något för blonda donnor.



tyvärr så hade det rätt, jag suger verkligen på att köra bil ;D haha!

2008-08-14 @ 09:21:40
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0