Med fast mark..

.. under fötterna och en natts vila i riktig säng, känner jag mig fortfarande sliten. Igår kväll när jag satt och kuckilurade i gungstoleni den varma kvällen så kände jag mig förvånansvärt pigg å fräsch, men idag , hua usch och fy och blä. Men det är väl inte att räkna med så mycket annat, med tanke på den fysiska ansträngningen jag har utsatt mig för. Det är liksom inte jag, min kropp och mina fötter så vana vid. Nog för att jag ändå är i ganska hyfsad form, med tanke på all dans jag hålle på med.

I söndags kl 1330 så hämtades jag upp av Golfcoachen för färd mot fjällvärlden, en del av Sverige jag bara har sett vintertid, hjälpligt från slaomskidor ståendes på en backtopp tillhörande någon större skidåknings-arrangör. Hade följt  Golfcoachens packlista slaviskt (förutom bytt ut kalsonger mot trosor och lite sånt), MEN ALL PACKNING GICK INTE NER I EN PLASTKASSE FRÅN KONSUM.  Så jag fick så vackert ta ryggsäcken jag fått låna av min goa vän Catilona och då blev det ett stort ekande hål kvar av utrymme. "Gud så fånigt, ska jag va i fjällvärlden med halvfull rygga - jaja".

Efter en 7-8 timmars bilfärd, med middagsstopp proviantering och lite sånt, slog vi nattläger ut efter vägen. Vi trodde det var vid någon fors eller sjö, men det visade sig vara myr/träsk-mark där massa fåglar håller till OCH mygg. Tältet (modell fjäll därför låg takhöjd) åkte upp i en rasande fart, toalett fick ske mitt på öppna parkeringen (för att undvika bett på mindre skoj ställen). Det gick inte att stå stilla många sekunder innan man var täckt av dom små huliganerna. Under tiden vi reste tältet fick thé-vatten koka upp på triangaköket - så en kopp thé på stående fot och sen snabbare än snabbt slänga sig in i tältet. Inte lätt alla gånger ska ni veta, funkar ok för mig som bara är 160cm, men Golfcoachens 187cm blir det lite jobbigare.

Det är nu när vi ligger på rygg i tältet som jakten på dom små som lyckats ta sig in i sovdelen den mikrosekunden vi haft öppningen öppen börjar. 10 st smaschpangborta, sen så kan man  göra sig så bekväm som möjligt på en madrass á 10 mm tjock. Lyckades sen somna ganska så snart, för att vakna efter nån timma å va sjöblöt av svett. Bara klä av sig pyjamasen lägga sig naken PÅ sovsäcken - till någons förtjusning *S*.

Morgonen därpå så gjorde vi oss en snabbfrukost och nedpackning och inlastning av våra saker in i bilen för färd mot vår utgångspunkt för den stora händelsen - VANDRINGEN. Det är när vi kommer fram till parkeringen vid Ljungdalen/Kläppen som jag som jag får mig ett bryskt uppvaknande - Jag ska bära min egen sovsäck, jag ska bära en del av maten osv. Men hallå Golfcoachen, du bjöd med mig hit - ska du inte bära mina saker och först av allt -  Ska du inte bära mig ???. Så nu är min rygga inte halvfull längre, den är knökfull (dock inte om man jämför med hur Golfcoachens ryggsäck ser ut och väger - men det bryr vi oss inte om nu).

Med färdigpackade ryggsäckar på ryggen och kängor på fötterna börjar vi nu gå mot vårt mot mål: Helags


Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hehe - kan tänka mig att sovandet uppe på sovsäcken var poppis att beskåda från någons sida... ;-) Hade ni fått död på alla dom små då då?



Ser fram emot fortsättningen! (Och ja, jag ska lägga ut min reseberättelse också sedan, kanske idag, eller i morrn eller nåt)

2008-08-01 @ 10:17:15
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0