Ny dag, nya möjligheter...

Visst är det så, om man bara lägger manken till. Men vem vill göra det idag, inte jag iaf, inte när kollegor kommer och frågar om jag har mycket att göra för att dom sitter med ett "skituppdrag" som dom försöker lämpa över på mig. Visst, jag har inte superfullt att göra, men jag har att göra - men när dom har argument som "jag har annat och göra, som jag vill hinna med" då lackar jag ur. Det är inte jag som har försatt dom i den sitsen dom är i, dom är 2 st på den sektionen, varför ska då jag göra deras "skitjobb"?

Och nu kommer människan med materialet, och jag har inte sagt jag tänker ställa upp, hon bara förutsätter jag tänker ställa upp. Sån är hon, för så här har hon alltid gjort, och det spelar ingen roll att jag säger till för hon drar sig tillbaka ett tag och dyker upp igen och då med något annat som hon anser sig vara för fin att göra.

Är väl jag som är för snäll och inte ryter i, men varför ska jag behöva göra det? Missförstå mig rätt nu, jag ställer gärna upp och hjälper till, men inte för att folk väljer bort att utföra sina egna arbetsuppgifter för att dom anser vissa arbeten mindre roliga och kvalificerade. Jag har massor av mindre roliga arbetsuppgifter, men även dom ska skötas, lika så dom roliga.

Livet är inte en räckmacka som man kan glida runt på.

Kanske dags att lära sig att arbeta och prioritera ??

Kommentarer
Postat av: DD

Ta inte emot jobbet då!!! Ge henne ett stort leende och säg: "Jasså du har inte hunnit med det? Men du vet ju att det finns 24 h på ett dygn och att rasterna inte måste tas?" Och sedan svassar du iväg på FIKARAST! ;D





2008-08-14 @ 10:15:12
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Ja nog har man gott om mindre roliga/trevliga arbetsuppgifter - det ska gudarna veta... Men man får snällt bita ihop och göra dem själv ändå jue!



Aldrig att jag skulle "lämpa" över dem på någon annan! (fast nu är det ju så att jag är ensam på mitt kontor så jag har ju ingen annan att dumpa sakerna på, men OM jag hade haft några kollegor så skulle jag aldrig komma på tanken ens)



Kram

2008-08-14 @ 12:52:28
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0