Lördagskvällen..

.. som var gick i slöhetens tecken.

När Minis kompis hade blivit hämtad och åkt hem, ville Mini göra kristyr på en del av dom hembakta pepparkakorna. Det blev vit, rosa och grön kristyr. Kanske inte dom vackraste peppisarna med helt klart originella. ;)

Sen på det så blev det middag, uppvärmda rester sen i onsdags, mer hade jag inte ork till plus att Mini och Morfar förstörde mina middagsplaner för idag redan i torsdags.

Sen kryddade vi till det hela med att dricka läsk (jag drack sprit på tub) och äta chips i soffan  framför "Kung Fu Panda". En film som Mini fnittrade så där härligt gott till och jag småslumrade.

Helgtrogna som vi är fick Mini somna i soffan, som blev nån gång under slutet av Dansbandskampen - jävla skitprogram tycker jag.  Det är kul att dansa till sån musik, men inte som tv-underhållning. Jag fortsatte tv-tittandet i soffan med Mini snarkandes bredvid mig. När det sen blev dags att ta Mini till hennes säng och jag krypa ner i min säng, kommer jag på att jag inte har bäddat i rena sängkläder *SUCK* hos mig alltså.

Mini stöttar jag under armarna till sitt rum och stoppar om henne och jag sätter mig i soffan igen och hoppas att sängen ska bädda sig själv. När kl är 1 så inser jag att det inte kommer att hända så jag får vackert kliva ur soffan, gå till linneskåpet och ta fram lakan för att sen bädda sängen - SJÄLV!

Sen blev det äntligen God Natt - för mig.

Kommentarer
Postat av: ullrika

tvättmaskin i all ära. och torktumlare. men. var finns tvättvikare? och tvättinläggare? och framför allt, vem uppfinner renbäddare.

2008-12-14 @ 19:24:29
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0