Ont om tid är det gott om

Startade 30 min tidigare än vanligt för avfärd till jobbet för att kunna ta mig med t-banan i stället för buss när nu bussarna, eller okej då chaufförerna strejkar, och landade på jobbet 30 min senare än vanligt och beräknat.
Sen har jag suttit klistrad vid min stol och skrivbord och räknat löner för glatta livet.

Om det är något mina killar (för det är flest killar jag har hand om) har lärt sig, så är det att lönerapportera till mig i tid. Gör dom inte det så är jag benhård på att dom inte får sina tillägg som dom ska ha. Känns det i plåboken så är dom extra vaksamma.
Nu är det bara två avdelningar kvar att räkna för, och jag kommer att klara dead-line med bravur. Och bara för att jag tänker så, så lär det jävlas in i det sista, så ordet bravur får jag allt ta och viska tyst för mig själv.

Undra hur lång tid resan hem ska ta, solen och värmen lär nog försvinna innan jag är hemma. Hade varit trevligt att få dansa i sol och värme. Håller jag tummarna riktigt hårt så kanske det håller hela vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0