Det tornar upp sig...

Vi har för knappa timmen vaknat och tagit oss ur sängarna. Mini sitter vid sin dator och jag här vid min. Magen kurrar  och jag hoppas vid min gud att Mini inte börjar  prata om att hon vill ha frukost. Jag har satt på mig skygglapparna för att kunna passera köket med gott samvete.
Disken från igår tornar upp sig mer och mer. VARFÖR tog jag inte hand om den igår *suckar*. Men om jag blundar riktigt hårt och ignorerar att den ens finns där, så kanske den krymper, kryper ihop, diskar sig själv och hoppar till rätt plats i skåpen.
Säg nu att jag ska skaffa mig en diskmaskin för att lösa dom problemen. Jag HAR en diskmaskin, en bänk-variant, som man med ViljaVåldVaselin får in fler än 4 tallrikar glas å tillhörande bestik till. Sen är barnarbete olagligt så den diskmaskinen (aka Mini) kan jag inte använda heller, inte än på ett par år, eller kan jag kanske ? Kan kanske dra in veckopengen på obestämd framtid tills det är diskat *fnissar*.
Men vad hjälper det kom jag på nu, hon ska om ett par timmar till sin far och spendera dom nästkommande 2 veckorna där med han, så det är en win-win situation för disken. JAG får ta tag i den själv... Men sen... inte nu... sen...

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hmmm, att hjälpa till hemma är inte barnarbete ;-) Det är sunt bondförnuft att man hjälper till att diska när man börjar vara så stor som Mini är nu. *ler*

En annan fick börja diska när man var mycket yngre än damen i fråga - men så gillar jag inte att diska idag heller då förståss...

2008-06-29 @ 11:04:17
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Dagens Eko

Eva:

Vet att det är bondförnuft, och hon brukar hjälpa mig i köket med allehanda uppgifter. Men så här efter en tillställning så tycker jag inte det är rätt att be av henne. Speciellt nu när jag inte får se henne på 2 veckor.

2008-06-29 @ 11:19:26
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

;-) Jodå systra mi - nog kan hon hjälpa till lite efter en tillställning som gårdagens också, och även fastän hon blir borta från dig i två veckor. *ler

Det är ju också en mysig sak att pyssla tillsammans i köket och göra även "tråkiga" vardagssysslor till en mor-dotter-grej...



Jag vet att jag kanske låter hård ut, men ni två behöver det ibland...
ler igen*



Stor kram till er bägge

2008-06-29 @ 11:26:56
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

J-la fetstil som inte hamnar där jag vill ha den... *S*

2008-06-29 @ 11:27:56
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0