Hur tar man sig till jobbet...

... är en fråga jag undrar mig nu när jag läser denna artikel i Aftonbladet. Jag har ingen åsikt om det dom strejkar om, om det är rätt eller inte. Bara hur detta ställer till med megaproblem. Jag kan, med visst krångel, ta t-banan till jobbet - men sen finns det dom som bor som min far och bror t.ex - som bara har buss som kommunalt färdmedel.

Att försöka ta sig bil in till stan är väl inte att tänka på. Dom redan högt belastad vägarna lär ju inte vara mindre belastade nu, även om det är semstertider. Tar man sig in i stan med bil så möts man ju av dessa trängselavgifter, höga p-avgifter och användande av dyr bensin.

Man kanske skulle bli sjuk nu... och bli frisk lagom till semestern,,, så löser sig alla problemen... eller hur ? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0