Skulle inte ha..

.. klivit ur sängen idag.

Hade varit bättre om jag legat kvar så vissa lär sig att saker inte gör sig av sig själv. För det är så lätt att komma till mig 10 min innan, något ska ske och be om hjälp och sen se ut som frågetecken när jag säger att det inte funkar på det viset.

En kollega ska gå i pension idag, ingen nyhet för någon här på jobbet, speciellt inte hans närmaste chef. Jag fick till uppdrag av närmaste chefen att ordna en insamling till personen i fråga och meddela berörda när avtackningen ska ske. Det har jag fixt efter konstens alla regler. Har inte med ett ord hört något mer om hur upplägget på avtackningen ska vara så jag tror då i mitt stilla sinne att det har närmaste chefen fixat, eller kanske till och med berörd kollega.

När jag sitter på bussen in till jobbet ringer närmaste chefen och frågar hur många som anmält sig till avtackningen. Jag säger antalet till han och får till svar "oj, så många". Det visar sig ingenting är gjort!! Väl inne på jobbet kommer närmaste chefen igen och ber mig fixa tårtor för avtackningen och lika så blomsterkvasten OCH presenten för dom insamlade pengarna. När jag frågar han hur betalningen av tårta och blomma ska ske, då jag inte kan ta det ur egen ficka (tar för lång tid att få tillbaka dom via vår ekonomiavd.) Inte ens det har han tänkt på.."men öhhh kan man inte ta sånt på faktura?" "jovisst kan du väl det" svara jag "om du varit i kontakt med dom att dom gör så", "men öööh - kan du inte ringa och kolla det då?"

Så nu sitter jag här och letar konditori och bageri som kan ta våra sistaminutenbeställning på faktura, samtidigt som jag ska hitta på något att köpa för insamlingspengarna och sen se till att fikarummet är representabelt senast kl 13 då avtackningen är (kl är 10.00 nu)

Jävlars va skönt det ska bli med semester å slippa dönickar!!! *räknar dagarna nu*

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hur gick det???



Det är såna här gånger man önskar att få säga och göra saker som inte lämpar sig att skriva här...



Andas och räkna... 1,2,3,4,5,6 osv



Kram

2008-06-30 @ 15:44:51
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Joel

Chefen förtjänar ju att få det som blir över av tårtan slängt i ansiktet.. Med ljuse i då givetvis.. Förhoppningsvis petar dom honom i ögonen..

2008-06-30 @ 17:19:18
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0