En liten hockeyanekdot...

... från mitt barndomshem.

Jag och pappa ser nån hockeymatch på tv och morsan är i köket och stökar. Hon måste ha lyssnat med ett halvt öra åt vårat håll och vad kommentatorerna säger för ett tu tre kommer hon in till oss och tittar storögt på oss växelvis mot tv:n och säger

- Va, tittar ni på hockey?

-Ja (säger far och jag väldigt förvånat). Vad trodde du det var?

- Trodde det var V75 eller nåt sånt

- Hur kan du få det till att det var trav vi såg? (nu är vi än större fiollådor i ansiktet)

- Dom pratade om nån
Erkki Laine och jag trodde det var en travhäst..

Hockey och travsport var alltså inte morsans favoritgrenar *S*

Kommentarer
Postat av: DD

HAHAHA - låter nästan lite som hemma hos mig fast jag och pappa satt och kollade på fotboll och mamma undrade varför plingade så hemskt i tv'n jämt. (Det sa ju alltid pling när något lag som var med på tipskupongen hade gjort mål) Tipsextra på lördagarna =)



2008-11-21 @ 08:38:54
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0