Imorgon ska jag...

.. tradera *S*

Jag har haft ett konto på  Tradera i ca 6 månader men varken köpt eller sålt något där. Men i morgon ska det fotograferas och läggas ut annonser.

Anledningen ? -I källaren finns det två flyttlådor med kläder som Mini inte kan ha längre bl.a och jag har ett par stövlar jag bara använt 2 gånger kanske. Kanske någon annan kan tänkas ha nytta av det och jag kan tjäna en liten slant.

Fick den geniala idén när jag satt i soffan och drack glögg Produktbild: Blossa 08(den smakar inte så hemsk som en del säger) och samtidigt slösurfat. Hamnade bl.a på Tradera och började studera lite närmare vad det är folk säljer och en ungefär prisbild. Insåg ganska så snabbt att kan dom få deras saker sålda, så kan även jag.

Om jag inte får något sålt så har jag i alla fall prövat och har inte förlorat något.

Som jag brukar resonera i affärer "Än är inte sista idioten född", funkar det inte den här gången så kan det funka nästa gång.

Brukar ni tradera?
Har ni framgång på tradera - både som köpare och säljare?
Vad är inte säljbart påTtradera?

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Som köpare på Tradera har jag haft viss framgång! Jag har ju köpt lite hästpryttlar och det har funkat kalasbra varje gång!

Kanske jag också skulle ta mig i kragen i helgen och lägga ut något jag med på Tradera... tänkte väl närmast på den där sadeln som hänger över soffryggen och samlar damm... *fnissar*

2008-11-22 @ 09:06:16
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Just ja, skulle bara säga att det enda du förlorar om du inte säljer något är de kronor det kostar att lägga upp annonserna.

2008-11-22 @ 09:07:17
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Pia

Min man köper en hel del på Tradera. Han har en Volvo PV som behöver lite nya delar och grejer.. han har hittat massor och till ett bra pris..

2008-11-22 @ 15:55:32
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: ullrika

jag har hittills bara varit tradera-köpare och det har gått bra, jättebra och skitkass. en tjej sålde SKITIGA kläder till mig. blä. och hon tycker jag är "galen" som påpekar det...



ska iaf bli spännade att följa ditt traderande!

2008-11-22 @ 17:22:12
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Alla - ja det är väl både för- och nackdelar med att köpa på Tradera och begagnat överhuvud taget.



Ullrika - ja, ska man sälja saker så ska det var helt och rent. Avviker det från det så ska det klart och tydligt framgå i annonstexten. Klart hon inte vill ha dina påpekande för då hamnar hon i sämre dager när hon ska annonsera nästa grej.

2008-11-22 @ 20:11:37
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: ullrika

jag har inte gett negativt omdöme! - än... har kontaktat henne via mail och hon är rätt knäpp tycker jag. istället för att säga "fan, förlåt det var klantigt" så pratar hon bara bort. eller struntar i att svara alls.



vad tycker du? ska jag varna andra genom att ge ett rött minus. förmodligen hämnas hon tillbaka. vilket är barnsligt. men.. är det värt det?

2008-11-22 @ 23:04:04
Postat av: Dagens Eko

Jag har aldrig köpt eller sålt på tradera tidigare. Men min spontana tanke är att du ska ge henne negativt omdöme, kanske fler som har samma åsikt om henne. På så sätt så får man hoppas man får bort oseriösa säljare och köpare.

2008-11-22 @ 23:38:58
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0