Jag fick bråka..

.. i alla fall. ;)


Jag har lämnat i en hårddisk för reklamation och fick i går, efter 2 månader, ett sms-besked att om jag lämnar tillbaka alla originaldelar och har originalkvittot med mig så skulle jag få ett byteskvitto.

Idag så hade jag med mig alla nödvändiga attiraljer för att kunna få klart på denna affär. Åker iväg på lunchen, får stå i kö i 20 minuter innan det blir min tur. Sen tar det 10-15 min för killen att göra det han ska göra (vad han nu gör vet jag inte). Han skriver till slut ett par siffror på kvittot och säger  "Om du går till kassan så får du där ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka vid uppvisandet av detta kvitto".

Jag tyckte det lät för bra för att vara sant att jag skulle få pengarna tillbaka, så jag frågar honom uttryckligen 2 gånger om det verkligen var pengarna-tillbaka-i-handen som han menade. Lika uttryckligen som jag ställt mina frågor så får jag samma utryckligen klara besked tillbaka att "ja, så är det".

Toppen, tyckte jag!

Väl framme vid kassan så säger tjejen att det bara är tillgodokvitto som jag ska få. Då opponerar jag mig med tanke på beskedet jag fått 5 minuter innan. Då, ett tu tre, så jag den otrevliga kunden?!

Exp - Varför är du så elak mot mig för? Det är inte jag som gjort fel. Han som sa så till dig är ny på jobbet

DE - Då är det ert fel som inte givit honom rätt instruktioner och lärt upp han rätt. Miss i utbildningen helt  enkelt. Varför ska jag bli lidande för det ?

Exp - Men du behöver inte vara elak mot mig

DE - Jag är lite irriterad med tanke på att det har tagit er 2 månader att komma till det här beslutet och fick vänta i 20 min därborta för att få hjälp och sen kommer du med besked till mig som går tvärsemot dom besked jag fått för 5 minuter sen.

DE tänkte tyst - jag har inte ens börjat vara elak

DE - Jag vill att du ringer till honom nu och reder upp det här.

Exp - Jag gör det sen, när du fått ditt tillgodokvitto.

DE - Nej! Du ska göra det nu

Då lyfter hon luren och ringer till reklamationsavdelningen. Det dröjer ett tag innan hon får svar och jag säger till henne att hon kan gärna expediera dom andra kunderna som står i kö så länge.

Till slut får hon svar på reklamationsavdelningen och hon pratar med 2 personer och av den delen av konversationen jag kan höra så är alla på "min" sida, att jag ska ha pengarna tillbaka. För det sista hon fräser i luren är "men varför skrevs det inte på kvittot då så jag visste det".

När återköpet skulle avslutas verkade det nästan som om hon hoppades på att ja inte hade haft med mig samma betalkort som köpet en gång gjordes med. För då hade hon inte kunnat ge mig annat än tillgodokvitto. Ha, ack vad hon bedrog sig!!

Okej, att dom har ny personal. Men att skylla på det vid en sån här sak. Om den nyanställde ger mig som kund felaktig information så är det ju fel på deras utbildning. För att visa good will i det här läget så hade det ju bara varit att säga "okej, det har blivit fel. Egentligen så är det tillgodokvitto som gäller .. men eftersom du blivit lovad så gör vi ....  denna gång"

Slutet gott, allting gott!


Kommentarer
Postat av: Bella

Bra det! Jag skulle ha gjort precis lika som du (men om mannen var med skulle han ha ryckt mig i armen och viskat "Bli inte arg nu!")...



Oh Jaaaa! Visst var BagarBengtsson en helt otroligt bra bok! Men jag minns som sagt inte hela historien- bara att jag älskade den...! (Hmm...minns dock att gumman fick vallmofrön i lön och att han sov i en alkov!) Har försökt hittat verserna på nätet men de finns ingenstans.

Har däremot sagt till min pappa att boken är det enda jag önskar mig till jul så förhoppningsvis hittar han på den någonstans!



Oj...Det blev långt nu...Hoppsan! :)

2008-11-20 @ 16:20:17
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hehehe - det där var rätta takter det! Man ska inte ge sig i första taget - kunden har alltid rätt! ;-)

2008-11-20 @ 17:00:29
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Kotteby

Hon i kassan blev ägd!

You go, girl!



2 månader...pfff....där fick dom!

2008-11-20 @ 17:35:48
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: ullrika

men eftersom du visste att du egentligen inte skulle haft nåt annat än tillgodo så...?! jaja! det är ditt samvete ;)



kunden har inte alltid rätt. kunden har rätt ofta fel. men det vet kunden inte om :D



schysst att det blidde så bra för dig iaf. det är det viktiga!

2008-11-20 @ 22:10:03
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Ullrika - jag har mycket gott samvete i det här fallet. Eftersom jag frågade om 2 gånger för att verkligen få det bekräftat det han sa om pengarna tillbaka. Annars så hade jag aldrig stått på mig så i kassan. Att dom sen har brustit i utbildning/upplärning ska inte jag som kund drabbas av. Har själv jobbat i affär så jag vet.



Bella - tur jag var ensam med, annars hade jag säkert blivit hindrad ;)



Eva/Kramgo - ne i vissa lägen blir jag väldigt envis.



Kotteby - toast... skulle jag nog ha sagt ;)

2008-11-20 @ 23:30:56
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Mia

Go girl! Helt rätt..

Jag kan tycka att kunden för det mesta ska ha rätt... har man kvitto och allt är OK, så är det Goodwill att kunden ska ha rätt!



Härligt!

2008-11-21 @ 07:59:10
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0