Nyfiken i en strut..

... verkar som många är eller har för mycket egen tid till funderingar som inte berör dom.

Herr Datortekniker (DT) som jag bjöd i helgen på "betalmiddag" råkade glömma en sak  hemma hos oss. Om det var glömt med flit för att få komma hit igen eller inte, vet jag inte. Han brukar alltid glömma något *S*.

Jag tog med mig det glömda till jobbet för att kunna överlämna det under dagen. Sagt och gjort så strålade vi samman på hans arbetsplats (lättast så) och då började genast hans närmaste kollega smyga runt oss, fick väldigt mycket jobb att göra just i den delen av lokalen vi var i.

Jag förstod genast vad det var frågan om och kunde inte låta bli att spä på hennes nyfikenhet med att svassa extra mycket runt DT och anpassade mina kommentarer där efter och lät dom vara så där lagom diffusa så dom skulle kunna missuppfattas. DT fattade han med vad jag sysslade med och han var inte sen han heller att haka på.

När jag sen hade åkt därifrån så har han tydligen utsatts för tredje gradens förhör om mig och vår förhållande osv.  Dom har ju fått en extra gnista nu då jag och Mini var förbi hans jobb en kortis tidigare i samband med vår resa ner till Göteborg under höstlovet. Plus att han lät visst tungan slinta om att han skulle hit på middag.

Till nästa gång funderar jag och DT på hur vi ska kunna få Mini att kalla honon för pappa ;P och rusa fram och slänga sig om halsen på han.

Kommentarer
Postat av: Monica ♥♥♥

hahaha ja det vore nått du . vill du killen ska försvinna eller vill du batra testa han ;)



prova vettja..

2008-11-17 @ 19:08:20
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Dagens Eko

Monica - inget test här alls. DT och jag är helt överens om vad det är som gäller

2008-11-17 @ 19:14:17
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Monica ♥♥♥

sorry jag läste lite slarvigt på slutet nu såg jag haha ;)

tur jag gick tillbaka

2008-11-17 @ 19:57:38
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hehehe - det är såååå typiskt dig syrran ;-) Alltid en massa upptåg och annat skoj!



Kram

2008-11-17 @ 20:18:13
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0