Sheriffen...

.. skulle jag ju berätta om, men måste ge er lite bakgrundsinfo så ni kan hänga med, lite i alla fall.

Bakgrund.

Min chef T har sett till att vi på denna avdelning har en prenumeration på kvällstidningarna hit så att han T främst ska kunna ha en koll på vad som händer i Sverige och världen och vad som skrivs om vår verksamhet. När T varit på tjänsteresa eller liknande så har undercheferna K och B delat på tidningarna, en har tagit expressen och en har tagit aftonbladet. Vem som har fått vad har blivit vem som har kommit först och valt.

So far, so good.

Nu är det underchefen K som fått "äran"/uppdraget att styra avdelningen tills en ny chef kommit på plats och jag i min vana trogen delade på tidningarna igen till K och B, var vid K får ett vansinnesutbrott och ropar högt i korridoren till mig och B och ska prata med oss " för han är nämligen chef nu och då ska han ha dom förmånerna som tidningarna är och ska då sannerligen inte dela dom med någon."

B och jag stirrar på varandra med gapande munnar och tror han skämtar med oss, men ack, det gjorde han inte. Så K:s chefs/ledarstil är att i var och varannan mening tala om att det är han som är chef och speciellt påpeka sånna viktiga saker som att kvällstidningarna är "hans". *SUCKAR STORT*. Om man i tid och otid måste påpeka man är chef, då har man inte självförtroendet och ska inte sitta på den posten, men det är han för karriärkåt för att inse själv.

Så jag hoppas innerligt att K inte får fortsatt förtroende till att leda denna avdelning utan att det bara blir som det sas i början, 'tills ny chef har utsetts och tillsats'. Men i maktens korridorer kan allt hända, inte första gången i så fall att man handplockar någon som man vill ha på den stolen och utlyser tjänsten bara 'för syns skull' och inte kollar marknaden om kompetens och erfarenhet finns på annat håll.

Det är inte för att jag ogillar Fru P som jag önskar henne i pension utan jag ser om mitt hus!

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Håhåjaja... såna där chefer är inte mycket att hänga i julgranen...

Hoppas att det löser sig så småningom!

Hur var det nu - bit ihop eller bryt ihop? ;-)



Stor kram

2008-11-11 @ 11:40:29
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Dagens Eko

Eva/Kramgo - ja det hoppas jag med. Tror just nu på att bita ihop, kan inte bli sämre iaf.

2008-11-11 @ 12:02:03
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0