Sitter i soffan med gott samvete..

.. för så som jag for runt igårkväll och plockade och bar bort sånt som inte skulle vara framme eller uppe i lägenheten. För även om lägenheten är färdigrenoverad, i alla fall för tillfället, så innebär det inte att jag automatiskt har plockat i ordning på allt som ska ha nya platser eller tillbaka på sina platser. En hel del som blivit försummat där. Men nu så äntligen!!

Förutom det så är det nu löneredovisning på gång på jobbet. Det är första månaden som ska redovisas efter det nya arbetstidsavtalet, så det som sitter i ryggmärgen hur jag ska göra är bara att försöka glömma och peta undan till förmån för dom nya tiderna och lagarna som ska styra uträkningen. Nästan lite bambi-på-hal-is-känsla eller göra-det-för-första-gången-virrigt. Ska villigt erkänna att jag har fått räkna om ett par gånger på en del, men inte så många gånger som jag trodde det skulle bli.

Så nu tänker jag tillbringa resten av kvällen med laptopen framför mig, sittandes i soffan och med ett öga på tv:n och bara ha det lugnt å skönt.

Hur har ni det ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0