Stora fjärilar så här års..

.. och speciellt i Minis mage imorse.

Idag är det dagen D för 2orna. Dom ska iväg till simhallen och kolla sina simfärdigheter. En 2a ska klara av 25 meter bröstsim , 10 meter ryggsim och hopp från kanten på djupt vatten. Tror det är kraven för simmärket "fisken" Kan dom inte det så ska dom få simundervisning av skolan.

Jag är ganska så övertygad av att hon kommer att klara av åtminstonde bröstsimmet, för det bevisade hon igår på sin vanliga simskola som hon går på.

Peppade Mini både igår kväll och i morse om att det är bara att göra sitt bästa och skulle hon inte klara av det så är det ingen fara alls. För hon går dels denna "privata" simskola och sen får hjälpen av skolan. Så på ett eller annat sätt så kommer hon att klara målen innan sommaren.

När jag skulle säga hej då till henne på skolan så ger hon mig tummen-upp-tecknet, vinkar och säger "Jag ska göra mitt bästa, mamma" och jag svarade henne "Det är allt jag begär". Precis då får jag höra en av hennes klasskamrater, som sitter på en bänk bredvid oss, hur rädd och orolig hon är för detta test "Tänk om jag är ensam som inte klarar av det". Mini sätter sig bredvid tjejen och säger med myndig röst "Det kommer att gå bra Y, bara ta det lugnt och gör ditt bästa" och ger Y en bamsekram.  Y:s mamma instämmer och sa hon inte kunde ha sagt det bättre själv.

Det värmde mitt hjärta så när Mini visar sin stora öppna empatiska sida och vill alla så väl.

Håll tummarna, va!!

Kommentarer
Postat av: Mia

JAG är ju också blond!! Det är därför jag ÄLSKAR blondinskämt.. det är brunetternas hämnd för att vi är så snygga!! hihi

2008-11-11 @ 13:26:35
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Lillan

sv: bra idé!! den kör vi på ;)

2008-11-11 @ 15:31:10
URL: http://lillan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0