Trodde det var slut..

.. men ack vad jag bedrog mig. Det vräker ner snön i kopiösa mängder nu. Missförstå mig rätt nu, jag älskar snö men ska jag ut och köra bil så känns det lite otryggt. Otryggt av den anledningen att alla 08or inte har så hög prioritering på att lägga om till vintertassar eller att anpassa hastighet till rådande väglag och väder o.s.v. För hur många gånger har man inte hör "snön och halkan kom så plötsligt!"

För även om jag är försiktig så litar jag inte på mina medtrafikanter, inte heller dom gående eller cyklande. Även dom brister i uppsikt och att använda lyse och reflexer så man ganska så sent upptäcker dem.

Ska inte göra några förhastade beslut än, om simskolans vara eller icke vara i eftermiddag. Det är ett par timmar kvar innan vi ska dit.

Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0