Vad har jag missat??

Läser på DN att nu på torsdag ska Handelns utredningsinstitut utse årets julklapp. Och det är här jag känner jag är tappad bakom en vagn, att jag måste ha sovit nån slags törnrosasömn och missat något stort. Har julen redan varit, så man ska gå igenom och kolla vad det har handlats/sålts mest av ?

Att redan nu utse årets julklapp då det är lite mer än 1 månad kvar till julafton övergår mitt förstånd. Men det är väl säkert ett sätt att fålla in folket än mer på den kommersiella motorvägen, att få folket att bli mer likrikade i sina inköp och "tvinga" oss att köpa det dom anser bra eller kommersiellt gångbart. För det är väl någon där på utredningsinstitutet som ska marknadsföra en viss branch eller produkt och så är det någon/några som kommer leva väldigt gott på det.

Länge leve skyltsöndagarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0