Vilken dag, vilken helg..

I går fredag hämtade jag Mini ca 1515 och så begav vi oss av hemåt för att förbereda inför helgen.  Igår var den dagen då jag skulle "betala" "min" Tekniker M för hans hjälp med att rädda bilder och annat viktigt ur min laptop (läs här om du vill). 

M kom runt kl 17 och då fick han genast liiiite jobb av mig, ja klart han skulle ha lite mer datorarbete att göra ;) medans jag förberedde det sista på middagen. Mini sprang runt som en yr höna och var hur glad som helst för att hennes idol var hos oss.  Sen åt vi den smaskiga middagen ihop, allt utom efterrätten, för den orkade vi aldrig äta vitlöksbröd/fläskfilé-potatisgratäng/ostkaka (bananerna blev frivilligt utbytta).

Sen fortsatte resten av kvällen med datorpill, ominstallation, nymontering av hårddiskar - i vilken ordning vad gjordes har jag ingen aning om och tv-tittande och samtalandes. Kl 2 tittar vi på varandra och inser att det kanske är dags att gå att sova. Vi har haft så trevlig samvaro så vi glömt bort tiden *S*

Mini vaknar i vanlig ordning alltid för tidigt på helgerna när hon varit uppe sent dagen innan, så typiskt, så kl 10 var frukost äten, tänder borstade och vi alla 3 påklädda och redo för dagen. M gjorde en sista koll i våra datorer så inget var glömt och att allt fungerade som det nu skulle.

Kl 12 säger vi hejdå, M åker till sitt och jag och Mini ger oss ut en tur på byn för att köpa födelsedagspresent till det stundande pyjamaspartyt hon är bjuden till senare på eftermiddagen. Vi råkade strosa i leksaksaffären något för länge så vi har när vi kommer hem sen inte mer än 45 min på oss att göra Mini vacker och redo för kvällen *fniss*. Partyt till ära fick hon håret krusat  med krustång*S* Trollet mitt, så häftig hon kände sig.

När jag hämtad henne från kalaset så hade all ork försvunnit från mig så middagen fick bli mat från den lokala kvarterskinakrogen (så nu är middag å lunch räddad för ett par dagar framöver av alla rester) ;) och den åts framför t´v:n där vi har sett det mesta som går att se. Ska villigt erkänna att under ett par av progrmmen så satt jag med gamnacke, för så vansinnigt pigg var/är jag inte.

Nu sover hon lugnt i sin säng, lättsövdare unge har jag nog inte haft på länge. Ska nog själv inte bli uppe så länge till, men det är skönt med lite egen tid.

Kommentarer
Postat av: Doc

Kan man ana lite romans med datateknikern här? :-)

2008-11-17 @ 13:58:04
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Doc - ne du, där anar du helt fel. Datateknikern är bara min goda vän. Inget romantiskt i det inte.

2008-11-17 @ 14:10:42
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0