Chefligt..

Jaha... Då var det klart då, Chefen har fått ny tjänst och går vidare i sin karriär ett par pinnhål högre upp på trappstegen. Grattis säger jag till honom samtidigt som jag förbannar beslutet, då jag förlorar en väldigt bra och kompetent chef/medarbetare. Vi har, tack vare Chefen, väldigt bra arbetsklimat på vår avdelning, något som jag sett och hört andra  vara avundsjuka på.

Tyvärr så kan jag inte följa med han upp på stegen, då det redan sitter en sekreterare dit han ska. Men om jag kan bita i det sura äpplet och stå ut något år till, så kommer nog säkert den möjligheten att komma för mig att komma efter till Chefen och återigen få arbeta under/tillsammans med han och andra från den ledninggruppen. Den som lever får se.

Tänker ändå ta tillfället i akt och se mig om på arbetsmarknaden, även om det kan va lite fel tid för det, med tanke på konjunkturen. Kan ju va så med att jag trillar över någon utbildning som kan vara intressant för framtiden.

Visste långt inom mig, redan när han berättade han sökt tjänsten, att han skulle få den, så därför så erbjöd jag mig att köra ansökan i papperstuggen för att slippa eländet ;). Dom orden jag sa då till han 'Går du så går jag' står jag för och kommer att effektueras så småning om.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Wow. Häftigt att ha/haft en sådan bra chef.



och just det.. nämnde jag inte att mitt rum är 5m2? ;) får inte plats med så mycket mer än sängen! :P

2008-10-16 @ 22:29:55
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0