Glada, goda budskap..

Inte blev dagen som jag hade tänkt mig.

När jag höll på att stöka som bäst, plocka ihop och tömma Minis rum - straxt efter frukosten, ringde mobiltelefonen och en kvinna som meddelar dom har fått ett återbud till en barnklädesloppis som jag anmält mig till, men hamnat på väntelista för att borden var fullbokade.

Hurra, sa jag och fick genast panik när jag lagt på luren. Hur ska jag hinna ?! Måste få ihop alla kläder som ska med till loppisen, gå ner i källaren, hämta upp kläder och skor som finns där som ska tas med, vika, packa lite snygg. Se till att jag har en växelkassa, galgar osv.

Resultatet: 2½ flyttlåda kläder, ½ flyttlåda skor och stövlar och en modell större vinylkasse med galgar och annat smått som kan vara bra för exponering av grejset.

Nu är det bara att hoppas att jag/vi kan bli av med så mycket som möjligt, helst allt.

------
När alla kartonger var packade gav jag mig ut på byn och handlade och fixade det som skulle fixas. Åter i bostaden passade jag på att lasta bilen full inför morgondagen. Kunde inte förstå sen varför jag hade sån gräslig huvudvärk, men trodde det var en förkylning på G, tills jag kom på att klockan var 16 och jag inte ätit eller druckit sen kl10. Då får man huvudvärk. En snabbfika på stående fot åtgärdade det hela och 7 min senare stod jag med spackelspaden i ena näven och tapetskarvshyveln i andra och rev och slet i tapeten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0