Leka gömma nyckel?

Jag och Mini kommer upp väldigt bra ur sängen imorse, vi ligger till och med före i tidsschemat när jag ska rafsa ihop mina nycklar och handväska - för att inse att bilnycklarna inte är där dom ska vara. Börjar snabbt leta på dom 2 andra ställena där nycklarna kan ha hamnat utan resultat.

Mini börjar vid det här läget bli lite orolig för att komma för sent till skolan, så jag grabbar tag i extranycklarna så går vi, men tvärnitar när Mini talar om för mig "men Mamma, vi har ju inte extra nycklar till garagaget". Vänder på klacken går hem igen och börjar rota runt hemma på ett par ställen till för att utesluta att nycklarna har glidit ur nån ficka eller så, utan resultat.

Nu är paniken nära hos Mini, hon gråter och hulkar och är såååå rädd för sen ankomst, så vi gör en ny tur ner till garaget för att invänta eventullet andra som ska in och ut ur garaget och "smita" in på det viset. Bara det att just då så kommer ingen. För att förklara läget lite, så ska Mini på simskola måndagar och onsdagar, där av paniken att få med oss bilen, annars så hade vi kunnat ta bussen i lugn och ro.

Säger till Mini att vi får ta bussen i alla fall och så ringer jag Morfar på jobbet och ber han hjälpa oss med skjutsen till simskolan och Mini börjar lugna ner sig. Då efter 3 meter så kommer äntligen någon som ska ner i garaget och vi kan smita in och köra iväg. Mini levereras till skolan med 2 minuter till godo - med glädjetårar i ögonen för att hon är i tid.

Hela dagen på jobbet åtgår till att försöka memorera var jag kan ha gjort av nycklarna för det är extra mycket saker som inte är på rätt plats då jag håller på att renovera Minis rum. Men jag kommer inte fram till något bra minnesbild. Hämtar Mini, åker till simskolan, åker hem sen och ser att Grannen S är hemma, plingar på hennes dörr och får låna hennes garagenyckel så vi kan ställa ner bilen i garaget igen, eller rättare sagt vi får ha den nyckeln på "heltid" tills vi hittar vår för hon har en fjärrkontroll.

Börjar leta satan här hemma, fattar inte alls vad nyckel kan vara. Har lyft på varenda pryl och tittat på hyllor i lådor ja precis överallt utan resultat. Men av någon outgrundlig anledning så råkar Mini puffa till skostället i hallen, så skor ramlar ner och stövlar viker sig, och det är då jag hör skramlet!!!! Nyckeln ligger i en av dom skorna som åkte i backen, ett par skor som tillfälligt kommit fram och som jag normalt sett använder som skräpskor när vintern och minusgraderna har hittat hit.

Hade kunnat letat till fan hade avlöst mig om inte Mini råkat klanta till sig och sparka till skostället. Men nu sitter nycklarna fast i nyckelband som är säkrat i handväskan.

Hur har ni haft det idag ?

Kommentarer
Postat av: monica

hahaha vilken tur att ni hittade dom !!

2008-10-13 @ 22:56:32
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Oj! Ja jag förstår paniken där ja!

Vet själv hur hemskt det är att inte hitta sina nycklar - men tur att det hela löste sig till slut ändå :D

2008-10-14 @ 07:58:32
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0