Bioickeuppförande

Nu har Mini och jag  varit och sett Wall-E. En helt okej film med ett underförstått budskap i att vi måste vara rädda om vår jord, den enda som vi har. Mini är hur nöjd som helst - för det var ett liiitet kärleksdrama ;)

Men jag förstår inte hur folk resonerar när dom bestämmer sig för att gå på bio och slänga ut dom pengarna som det ändå kostar.

Salongen var näst intill fullsatt, blandat både barn i alla åldrar och vuxna, fördelningen ca 50-50. Även om filmen är klassad som barntillåten så ska man kanske ta sig en funderare, eller varför inte två,  innan man tar med sig själv och sina telingar, oavsett ålder, på bio, om det orkas sittas stilla, om man kan acceptera dom platserna som man fått sig tilldelade, vara utan mobiltelefonen, om man kan ta till sig det som visas, om det är uträttat toabesök innan osv.

Reklamfilmen hann väl inte gå många minuter för än det pratades i mobiltelefon, filmades/togs kort med mobilen eller videokameran, ungar sprang fram och åter, gnälldes och kinkades. Sen när filmen sen väl började så forsatte prat i mobil, frågor från barnen "vad händer nu pappa/mamma?" "varför gör han så?" osv, Sen började kaplöppningen ut och in till och från toaletterna.

För att inte tala om detta med att försöka snika sig till bättre platser, be folk flytta på sig/byta till sig av olika anledningar. Jag köpte mina biljetter redan i tisdagas just för att jag ville ha speciella platser och då blir jag fly förbannad när folk kommer och tror att dom kan köpslå/byta just bara därför att dom vill sitta bättre.

Vet hut i biosalongen!!

Kommentarer
Postat av: Malla

Amen!



Pok



Mallahållermedialltbralla

2008-09-06 @ 20:40:48
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jisses! Har inte varit på bio på... få se nu... sisådär en 5-6 år nu då. *S* Men kommer ihåg hur det kunde vara som ändå... E ju såååå tröttsamt med allt detta du beskriver, för så kan det även vara på "vuxenfilmerna".

Kanske därför jag slutat gå på bio ;-)



Kram

2008-09-07 @ 10:09:52
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: DD

HEAR HEAR!!!



2008-09-07 @ 13:43:49
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mattias

Bio är numera bäst hemma :)

2008-09-09 @ 20:45:42
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0