Hummande bävrar...

... har spekulerat..

Det var ju bestämt att min Far skulle komma till mig idag efter jobbet och hjälpa mig att sätta upp hatthyllan. När Far ringer och säger att han är på väg, meddelar han att även Farbror O är med. Visste inte det krävdes två karlar för att borra upp en hatthylla *S*. Det var Farbror O som på egen begäran följt med då han vill se och mäta lite på balkongen.

Dom hinner inte in mer än in genom ytterdörren förrän Far och Farbror O kliver ut på balkongen och börjar mätta, humma, klia sig i huvudet, krafst ner något på ett papper eller två, ställt lite frågor sig emellan:

 -"om man tar x........ och gör  z....... vad tror du ?"
- "nja, det är väl bättre om f... möter u..... så får vi zz... då kanske vi kan lösa det"
- "men du, nu har jag nog lösningen, b--- får gå mot t.... så la voile la! "
- "ja precis!!! så gör vi... men vi ska kanske åka förbi brädgården och prata med dom hur dom skulle göra?"

Så höll dom kära bröderna (fast dom är kusiner egentligen ) Bäver, Sten och Sture **), på i nån timma eller så hos mig, ute på balkongen. Var så roligt att se och höra herrarna när dom var i sin djupaste byggkoncentration *S*

Hur dom tänker lösa snickeriproblemet tänker jag inte lägga mig i för 5 öre, för det kan inte bli sämre än vad det är ute på balkongen nu. Tycker det bara är skoj när dessa herrar håller på och vill hjälpa mig.

När hummandet tog slut så, gav dom sig i kast med det som var dagens egentliga ärende, så nu har jag äntligen en fungerande hatthylla igen!!

Eftersom dom nu slitit så hårt så fick dom sätta sig ner vid dukat  bord och äta kotletter, brunsås kokt potatis, grönsallad och gelé. Ställer hemskt gärna upp på att sköta markservicen när jag får sån fantastiskt fin och bra hjälp av dessa silvriga herrar ;)

**) här var det meningen en bild av Bröderna Bäver ur Fablernas värld skulle ha suttit men hittade ingen sån i skrivande stund.

Kommentarer
Postat av: monica

ga va snälla dom är ;)

2008-09-30 @ 23:09:40
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0