O.S.A .. .vad betyder det..

Ja, jag vet vad det betyder, men tydligen inte så många andra.

Mini ska ju ha kalas imorgon och för att underlätta planering och inköp så vill jag ju veta hur många som kan tänkas komma. För att ingen skulle på något sätt missförstå O.S.A så skrev jag klart och tydligt i inbjudan "hör av er till XXXXXX på  tele xxxx om ni kan komma eller inte före xxxxxx". När sista dagen kom och passerades så hade endast hälften av 16 hört utav sig.
 
Ringde Mini straxt innan jag var färdighandlad för att kolla så jag fått med mig allt i shoppingväg så frågade jag henne lite diskret om det är några barn som sagt något till henne om dom kan komma. Då fick jag kläm på alla utom 2 om dom kunde komma eller inte. Var av ett barn är tydligen så fräckt  sagt till Mini att hon kommer om det inte blir bra väder, för blir det bra vader så ska hon gå på Grönan istället. - Va fan är det för ett sätt då ?

Jag säger inget om att barnen inte kan komma ihåg att ringa eller så, men det måste väl förtusan föräldrarna tänka på åt dom små liven !!?? Jag lämnade inget mobilnummer för dom att ringa på, utan till min hemtelefon där jag har telesvarare. Kan det vara så att folk inte vågar ringa längre utan vill sköta allt via SMS ?

Men detta kanske är ett tydligt tecken på hur samhället är idag, att man inväntar in i det sista för att se om det kommer att dyka upp något annat bättre erbjudande som man vill anta istället och att man använder inte vanlig hyfs, vett och fason  längre. Antingen tackar man ja för man vill komma eller så säger man nej tack, orsaken struntar jag i. Man kan inte hålla flera dörrar öppna samtidigt, för då blir det korsdrag till slut.

Ska det va så svårt ???

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag bjöd hem en massa klasskompisar då jag fyllde 10. EN kom, det kändes inget vidare så efter det bjöd jag inte in några. Då vi har kurser eller föredrag på kontoret skickar vi ut inbjudningar med en svarstalong. Vissa är duktiga, svara ja och kommer. Andra svarar ja, men dyker inte upp, hör inte av sig och avbokar ens. Vissa som inte alls har hört av sig kan också dyka upp. De som har tackat nej kan komma i alla fall för de ändrade sig plötsligt eller något annat blev inställt. Hur sjutton ska de på cateringen veta hur mycket kaffe och bullar/frallor det behövs?

2008-09-13 @ 13:05:32
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Lennart - Är tydligen samma skit vare sig det är privat eller arbetsmässigt. Går ju inte att planera någonting.

2008-09-13 @ 16:36:33
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0