Ring ring, men inte på mitt finger...

Precis när jag klivit ut från kontoret och ska bege mig på min shoppingrond ringer mobiltelen. Det är min högt ärade far som ringer och frågar lite försynt om han får använda sig av min nyckel som jag har hos han. " ja, jovisst får du det" säger jag då men frågar lika försynt tillbaka "vad ska du med den till".

Det är då efter den förklaringen som min far kommer att få en evig guldstjärna i himlen!!!

När släkten var hemma hos oss i lördags och firade Mini så hade Pappa och Farbror O sett all bråte jag har samlat på mig på balkongen för att sen så småningom förpassa det till tippen, när jag orkat fixa/låna/byta/trixa en större bil alternativt släpkärra. Dom två pensionerade herrarna tyckte då synd om mig och bestämt sig för att hjälpa mig.

Följdaktligen så behövde pappa nyckeln för att komma åt skiten ;). Men allt ska inte gå bra tydligen, för när dom nu fyllt bilen med skrotet och dom for till tippen, så öppnar den inte för än kl 15 *S*. Men dessa herrar är inte rådlösa, utan dom åker till "pappas" tipp, trots omvägen, trots Tant B sitter kvar i min lägenhet - för att denna dag ska avslutas på IKEA för dom alla.

Hoppas vid min gud Tant B har något handarbete med sig så hon inte ger sig på att diska eller fixa med tvätten. För lägenheten är då rakt inte i något representabelt skick *S*

Kommentarer
Postat av: monica

gu va skönt om tant B gjorde det skulle iallafall jag tyckt ;)

2008-09-23 @ 14:24:57
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Dagens Eko

Monica -jo på sätt och vis. Men hon går på kryckor just för tillfället och har massa ont i sitt knä. Därför så hoppas jag hon inte gör något av det.

2008-09-23 @ 14:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0