Dyrt åk..

Taggade till en bra bit över tofsen på mössan drog vi iväg till skidbacken. Matsäck packad och hjälmarna på huvudet. Ner till hyrshopen och fixade utrustning till Mini och skidor till mig och så inköp av liftkort för 3 timmar. Skulle räcka bra länge trodde jag.

Upp i liften, stolslift har dom där minsann, och sen av. Ställde skidorna med spetsarna neråt och började sakta åka iväg. Efter halva backen kom ett felskär för Mini och hon gör en kalleanka-vrupa av högsta klass, 10 poäng minst. Jag efter, sladdar till och tappar min skida. På med skidan snabbt som tusingen och störtar iväg för att se var Mini har tagit vägen. Hittar henne sittandes med ben och skidor åt alla möjliga håll. Inga ben brutna som tur är, men ett skadat självförtroende - så hon ville inte åka mer, hur jag än pockade.

Jaja, bara ta nya tag vecka 8 istället. Kanske hinner barn/familjebacken bli klart så vi kan göra nya försök. Än ger vi inte, även mamma kan tjata hål  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0