En dag i slöhetens tecken..

Vaknar kl 6 då väckarklockan ljuder, har glömt att stänga av den för veckan, hör regnet smattra mot sovrumsfönstret och jag känner hur skönt det är att bara vända på sig och dra täcket över huvudet igen. När jag sen vaknar kl 0845 så är Mini redan uppe och ligger i soffan och ser på tv.

Sen har det inte blivit mycket gjort. Vi båda två gick omkring i morgonrock tills klockan var ca 12.30 och det började bli dags för Mini att duscha och göra sig i ordning inför kalaset hon skulle på. Efter duschen klippte jag hennes lugg och hon kan nu se omvärlden igen med klar blick.

Medan hon sen var borta på kalaset passade jag på att gå omkring i köpcentrat nära mig, inte för att jag skulle ha något eller så. Men det gjorde inget, för jag hittade inget jag tyckte om i alla fall, i vilken affär jag än gick i. Men när jag sen vid 1530 skulle påbörja färden mot hämtandet av Mini och förbannar min dumhet att kolla i affärer en helg där många har fått löning och alla andra tänkte samma sak som jag. 20 min senare lyckade jag efter många om och men ta mig ur garaget och speeda på.

Nu kopplar Mini av i soffan och jag börjar tänka på middagen; fläskfilé, pommes, grönsaker och bearnais OCH ett stort glas rött till mamma.

Kommentarer
Postat av: Pia

Sv: ja, fast jag tror nog ändå att mycket är sant. Många saker som hon fått olika priser för och det är ju rätt enkelt att kolla om det stämmer eller inte.. Det står även i boken, då hon fortfarande var gift med Paul, att media var ute för att smutskasta henne, svårt att leva upp till Lindas minne.. Så, nog tror jag att merparten är sant..



O ja, såna där speciella "ensambarn" har man stött på en del av!! suck

2009-01-24 @ 20:19:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0