Hemma igen..

Nu är denna 08:a tillbaka i stora staden igen. Hemresan gick hur bra som helst, inga barn så långt ögat kunde nå eller örat höra. Men det är när tåget stannar vid Centralstationen som man önskar tåget kunde köra en ända hem. (Igår fredags kväll alltså som jag kom hem)

Har varit underbara dagar hos Kramgo och hennes Älskling. God mat, sköna promenader med och utan hund, stalltjänst, hästmys, trevligt sällskap, kallt men fint väder osv osv. Även ett gäng omgångar Betapet har avvkerkats mellan oss 3. Jag har fått se det huset som dom ska flytta till nu i slutet av januari så jag har lärt mig vägen dit och hur man åker för att komma från nya huset till Grönklitt.

Ja Grönklitt, ja. Skidåkning när den är som bäst. I torsdags var vi där i backarna och klev runt - tog oss en fika i Toppstugen. Tur Kramgo var med för annars så hade jag rånat någon på dess skidutrustning. Var sååååå sugen på att åka. Vid stod där vid Toppstugen efter att vi hade fikat ett tag för det var meningen vi skulle träffa Kramgo´s goda vän som jobbar i backen, men det var så mycket olyckor just den dagen så han fick aldrig möjlighet att komma loss.

Hade tänkt att ha åkt en ½-dag som igår fredag, men då visade termometern -20, efter stalltjänsten var gjord och då kändes det inte lika angeläget att åka. För så påpälsade alla var som åkte i torsdags, så var det inte värt att frysa så för ca 10 åk igår fredags. Utan jag avvaktar tillsammans med Mini på vecka 8 istället då den obligatoriska skidåkarveckan inträffar. Inte alltid v8 den sker, men minst 1-2 ggr om år så åker vi nu mer skidor.

Bara hålla tummarna att kylan, minusgraderna kan hålla i sig nu så det går att åka på dom närbelägna backarna med. Såg att den backen som ligger närmast oss öppnar idag *blink*

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Ja det har varit såååå skoj att ha dig här! Du är alltid lika välkommen tillbaka! *kramar om hårt*



Håller tummen för att du och Mini ska få några åk på hemmaplan också innan ni nu kommer upp hit igen. ;-)



Kram

2009-01-03 @ 12:33:25
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0