Pusselvecka..

Nej det är inte frågan om något pusselmaraton jag ska vara med i, inte med pusselbitar i trä/papp i alla fall. Det är passningen av Mini som ska pusslas ihop. Innan sommaren så var allt klippt och klart hur det skulle vara, men så får Tant B sin operationstid självklart denna vecka, en tid hon har väntat på hur länge som helst. Är det typiskt eller typiskt.

Så nu har jag excellent assistans på jobbet idag, så får morfar bistå mig tisdag och onsdag och så till torsdag och fredag får jag leta upp lite komptimmar att ta ut.

Får se hur länge denna planering håller. Har hållt i 2½ timma, än så länge.

Hennes far då? Nja, han har lite annorlunda sätt att se på saken, hans Mini-vecka är ju avslutad så varför ska han ställa upp?! Det skulle ju underlätta för mig och det går inte för sig. Visst, Fritids finns, men jag vill att hon ska få ett så långt sommarlov som möjligt. Fritids tillbringar hon ändå så mycket tid på sen.

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Du kan få låna lite av mina komptimmar ;-) Har ungefär 69 stycken oanvända som "ligger och skräpar" *S*

2008-08-18 @ 11:36:15
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Doc

Det är lite synd när inte föräldrar kan sätta barnen främst även om det inte är "deras" vecka.

2008-08-18 @ 14:27:36
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fast när jag var liten, älskade jag fritids :) Ville vara där hela tiden, jämt. Helst hela sommarlovet. Har nu såhär i efterhand fårstått att det ska man inte tycka? Som barn ska man vilja vara hemma med mamma och pappa mest hela tiden, tydligen.

2008-08-19 @ 12:32:25
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0