Det är kallt!!

Tågresan upp gick bra, om än stökig. Massor av folk och många utan sittplatsbiljetter, barn i alla storlekar och sorter - i alla tänkbara humör, osv osv osv.. Till slut, 30 min försenade, ankom vi till Mora. Där stod Kramgo och väntade på mig. Sen bar det iväg mot affärerna, men vi insåg snabbt att någon shopping blir det inte idag, utan den får anstå till morgon förmiddag istället.

Vi handlade bara det nödvändigaste till dagens middag, hemmagjord kebab och en tandborste och hårborste till mig. Hem med grejorna och överlät maten och matlagningen till Kramgos Älskling.

För 5 min sen kom jag in från hundens kvällspromenad och jag måste villigt erkänna det bet i kinder och fingrar när man var ute. Kanske inte så konstigt, för när jag tittat på  termometern så visar den -22 grader. Tur jag har pälsen. Klagar inte alls. Det är underbart att känna vintern på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0