Nu är glada julen ..

slut slut slut och det ska om nån dag eller om det är två avverkas ett par arbetsdagar innan det blir dags för lite mer ledigt.

Har haft en helt okej jul tillsammans med Mini, min bror och Far. Tillbringade hela julfirandet ute hos Far med ett par avstickare till släkt och vänner under juldag och annandag.

Eftersom min bror jobbar kyrkligt så fick det bli en kombinerad jullunch/middag vid straxt före kl 14 och så Kalle Anka-tittande på det och så avvek Bror till sitt jobb. Sen började Mini slå sina lovar runt i huset för att hålla uppsikt om när tomten skulle tänkas kunna komma. För att slippa få huvvet söndertjatat så hade hon fått en bok i morgonpaket och hon lärde sig snart att det inte var någon idé att fråga oss om när tomten skulle dyka upp, utan att få till svar "gå och läs din bok".

När Karl-Bertil Johnsson hade försett samhällets bottensskikt med julklappar från alla rika disponenter och allt vad dom nu hade för titel, blev det dags för mig att "gå på toaletten" medan Mini och Morfar spelade spel i vardagsrummet. Det innebar att jag ur ena altandörren krånglade ut julklappssäcken och gick och bultad på dörren för att sen smita in igen och låssas som ingenting *fniss*

Enligt Morfar så var det någon som inte var så kaxig då "du morfar, du får gå och öppna själv" när dom hade hört det bulta. Men när hon fick syn på den stora röda säcken så  var all rädsla som bortblåst *fniss*.

I julklappssäcken låg det diverse juklappa i alla storlekar och former till alla. Men något konstigt inträffade för till och med jag hade varit snäll för Tomten kom med paket till mig med.

Så nu har jag träningsvärk, efter en dag med Nintendo Wii *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0