Rådligt ingripande..

På väg mot bussen passerar jag *med risk för att bli klassad som rasist* en kvinna med en sån där vid svart kjol och 2 herrar med kniv i stöveln *gissa själva vad jag menar*. Kvinnan utmärker sig ganska så snabbt, antingen är hon påtänd av något eller så saknar hon någon hjärncell eller 15. Något konstigt är det.

Hennes manliga sällskap går lite före henne och pratar och gestikulerar bakåt mot kvinnan och stannar sen upp och jag tänker inte mer på saken för än jag sitter på bussen och får se denna kvinna i kjol göra en tjyvrusning upp mot en gammal farbror som står vid en bankomat och tar ut pengar. Kvinnan försöker slita till sig farbrorns pengar och kort *antar jag*. Det är först nu som jag ser att männen med kniv i stöveln bara står någon meter bakom farbrorn och det är det dom har gestikulerat och pratat om för dom bara väntar ut det inträffade.

Dom enda som reagerar och ingriper är 2 andra yngre kvinnor, i byxor ;). Dom ser till att kvinnan inte får med sig något av farbrorns saker. Hade jag bara hunnit ur bussen så hade jag hjälpt till. Mellan bankomaten och bussen står 3 herrar i 45-50 års åldern och gör ingenting. Tack vare detta så kan  herrarna med kniv i stövlen och kvinnan i stora vida svarta kjolen bara gå där ifrån när rånförsöket misslyckades.

Det är väl inte för intet ens fördomar späs på när man ser detta.


Kommentarer
Postat av: Mia

Folk är så fega!!!

2008-12-11 @ 09:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0