Utläst..

Nu är boken "Mia - Sanningen om gömda" skriven av Monica Antonsson färdigläst.

Vad jag tycker ? Jag vet faktiskt inte. Men mycket tyder på att huvudpersonen i Gömda och Asyl (skrivna av Liza Marklund)m.fl. har en väldigt livlig fantasi och att många myndigheter har svalt hennes historia med hull och hår, utan att ifrågasätta. Och sen till råga på allt, fortsätter att betala ut ersättningar, utan att kontrollera om behovet fortfarande kvarstår.

Men det som gör mig väldigt arg och upprörd är att när jag lästa böckerna Gömda och Asyl så står det klart och tydligt att det är en sann berättelse, som nu när kritik mot dom böckerna kommer, ändras till att vara helt normala, vanliga romaner.

Men med så mycket annat så finns det alltid flera sidor av en och samma berättelse. Allt på vem det är som läser och tolkar det inträffade. Så helt ut och cykla kan ju inte Monica Antonsson vara. Jag tror inte en journalist/författare skulle riskera sitt namn och anseende, med att ge ut en sån här bok om det inte finns något på fötterna. Men i och för sig, Liza Marklund har ju bevisligen gjort det, med Gömda och Asyl.

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, vad spännande! Jag vill oxå läsa den.. Får önska den i födelsedagspresent.. öh, jag fyller år först i mars.. shit.. nåja, tålamod tills nästa lön kommer åtminstone!! ;o)

2008-12-29 @ 22:10:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0