Inte mycket..

.. blev det skrivet i går.

Hade ju som sagt var kalashjälp/stjälp ;) igår på jobbet och när vi är på väg från hem så ringer en Kollega till mig och frågar om Mini fortfarande är intresserad av kläder från hennes dotter. Mini blir eld och lågor, även jag inklusive min plånbok.

För att inte gå miste om det fina erbjudandet så åker vi hem på en gång, hämtar bilen, packar den med dom nödvändiga sakerna Mini ska ha hos Morfar när hon nu ska va där i 2 dagar och far iväg till Kollegan. Där möts vi hallen av 3 pappkassar fulla med goodies. En av kassarna är det bara skor i, varav 1 par vinterkängor. Dock lite för stora, just nu i alla fall. Och så har Kollegan mage att beklaga sig för att det inte finns med någon vinterjacka eller vinterbyxor :o. Sen drar vi i full fart hem till Morfar.

Väl hemma där, packar vi upp innehållet i kassarna: det är jeans, mjukisbyxor, t-shirts, linnen, badkläder, strumpor, underkläder. Ja you name it!! Till och med en badrock i skönaste frotté och tofflor var det med och en fodrad vindjacka. Det här gör att jag återigen sparar in ett par tusenlappar i klädinköp och kan med gott samvete köpa lite annat jag  annars hade fått prioriterat bort. Jag är evigt tacksam så länge vi har den möjligheten att få ärva kläder och Mini accpeterar att använda dom.

Den här gången får Kollegan säga vad hon vill, i år så ska familjen där få presentkort hos SF som tack. Hon brukar protester å det vildaste när jag försöker göra rätt för mig, och går iväg med segern, dvs jag har inte betalat eller gjort nåt *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0