Höga klackar och låga rumpor...

Nu är det här, eller rättare sagt det är nu jag verkligen ser hur illa det är. Precis det jag har befarat!! Skomodet med höga klackar. Inget fel på det. Jag älskar skor, jag älskar höga klackar. Men jag AVSKYR folk som har fotdon med höga klackar och som inte kan gå i dom.

Praktexemplena har varit fulltaliga idag, när jag var ute på lunchen. Det har hasats fram, knäats, snubblats och snavats. Det krävs vana, teknik,  god kroppshållning att få till det och mod. Mod på det sättet att våga sätta ner fötterna som det ska göras, med klacken först och sen rulla ner över fotbladen mot tårna. Gör man det inte, så ser det ut som man är en gravid anka som håller på att skita på sig.

Jag såg dom som stapplade fram genom att sätta ner hela foten  vid varje steg, nästan klampade fram. Eller inte vågade sträcka på knäna och övriga kroppen. Sträcker man inte på knät, kroppen och rullar över fotbladen häl-tå så blir det fel. Man ser plattfot ut, kroppsvikten kommer fel och med det så tappar man balansen. Det är inte snyggt, det blir hemskt - hur moderiktigt övrig klädsel är.

Och ja, jag vet hur man går i högklackade skor, jag kan gå i högklackade skor. Har näst intill 25 års vana av det. Mycket beroende på min tävlingsdans och danslärare som nöp mig i nacken när jag knäade plus att jag har högklackat nästan dagligdags på jobbet . Jag har efter alla dessa år "lill-babs-sviter" till viss del, d.v.s jag kan inte ha för platta skor längre då hälsenan har kortat av sig.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Vilken tur att jag inte använder högklackat, tänk om jag skulle få svindel och ramla omkull.

2008-09-19 @ 14:07:15
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: pangis

På det glada 80-talet hade jag alltid pumps.. Jobbade en sväng på skoaffär och blev då beroende:-) Numera har jag helst låg klack. (Typ 5-6 cm när jag ska varq fiiin) För mycket skidåkande har gjort mig stel i leder etc.. Men fasen vad snyggt det är med höga fina skor om man som du säger.. kan gå i dom! :-)

2008-09-19 @ 19:38:22
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0