Begagnat vs Nytt

Nu är Mini bokad på skidskola inför årets besök i skidbackarna. Åter igen blir det Orsas fjälltoppar, eller rättare sagt Grönklitt.

Hade fått nys på ett ställe som säljer begagnade skid- och sportprylar till ett hyfsat pris och tänkt då göra slag i saken, för det kostar ändå en del att hyra. Nytt vill jag inte köpa för Mini växer för mycket fortfarande. Men döm om min förvåning när jag såg priserna på den begagnade utrustningen!!!

Det skulle bli närmare tusenlappen för utrustning till Mini. För inte allt för många hundralappar till så får jag en ny utrusting till Mini, så jag skrotade genast planerna på inköp, där i den butiken. Har börjat sondera igenom annonser på blocket för att se om jag har bättre tur där, annars så hyr jag utrustning denna gång med.

Kanske jag som är dum och inte fattat nivåerna på begagnade utrustningar utan lever kvar i stenåldern då man fick pjäxor och skidor för några hundralappar.

Kommentarer
Postat av: pangis

Jag kan inte kommentera hos dig.. Jag har försökt i flera dagar.. hoppas det fungerar nu. hoppas ni snart får reda på vad som felar din bror och att han blir bra!



Vad gäller priser på begagnat är det lågt häromkring iallafall.. men ska man ha både pjäxor, skidor och hjälm hamnar man nog runt en tusenlapp. Jag har alltid köpt nytt till sonen.. Av den anledningen att det varit en perfekt julklapp:-) Dottern vägrar ju åka numera så hon får inget. Jag sålde juniorskidor för 400 i vintras och det låg dom på. Fin dag till dig!

2009-02-04 @ 10:06:57
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: ullrika

jag har varit i samma stenåldersvärld som du och trott att begagnat varit billigare än nytt. eller är nytt ännu väldans mycket dyrare då?



blocket är bra. eller låna? eller, hyra. fast hjälm skulle jag köpa ny. den växer dom ju inte ut på samma vis. väl?



va kul med skidresa för Mini förresten!

2009-02-04 @ 13:50:07
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: E

Grönklitt, där var inte igår man var men det är ju riktigt fint där. Ja,billigt är det inte att vara i fjällen!

2009-02-05 @ 10:47:17
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt att få njuta av DALA fjället!

2009-02-05 @ 14:36:21
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0