Dag som denna..

... ja alltså som Alla hjärtans kommersiella dag, har jag tillbringat med att tvätta, plocka, packa ihop och fixa inför vår vinterlovsvecka. Har varit iväg på en längre promenad med min dra-maten och bunkrat lite av det vi ska stå för i matväg. Mer om det i ett annat inlägg.

Jag och Mini åker imorgon till dom svenska daliska alperna igen. Årets veckopina av ömma ben och andra muskler som jag har glömt bort jag har, efter timmar av skidåkning. För den som inte vet, så är det till Orsa och Grönklitt vi ska, igen. Varför frångå vinnande koncept?! *fniss*

I vanlig ordning så är vardagsrum och hall lika stökigt och oorganiserat som taikonläger. Saker, kläder, väskor, hjälmar i en salig röra. Säkerligen så har jag packat på tok för mycket, i alla fall till Mini. Men hellre det än att stå där utan. Allt är inte packat i väskorna än så länge, utan i prydliga högar (nåja relativt i alla fall) i soffa, på golv och i säng.

Men jag lovar och vet, att innan det är dags att packa in allt i bilen imorgon så är  allt på rätt plats. Och det jag/vi har glömt, har vi glömt och kan till 97% vara utan. Annars så vet jag Kramgo med Älskling hjälper till att fixa det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0