Med armbågen..

... kom förfrågan och jag tackade nej (läs här).

Min förra chef T gjorde oss sällskap till lunchen och på vägen upp till kontoret igen så fick jag frågan eller vad jag nu ska säga.

"VD:n ska prata med Fröken B och fråga om hon är intresserad att flytta upp när Fru P går i pension. Om Fröken B tackar nej, kanske du är intresserad då".

"Jag ska tänka på saken" svarade jag då. För det kändes inte riktigt rätt, inte med tanke på hur han hade tidigare hade lagt fram förfrågan. Plus att jag vet inte så mycket om den tjänsten, mer än att den ska göras om.

Men samtidigt så förstår jag. Nu är T andreman i styrhytten och har inte samma "makt" och bestämmaderätt som han haft tidigare. Och så här i besparingstider så sitter jag ändå bra och tryggt på den stolen som jag har idag. Vore dumt att riskera min anställning på något sätt och gå från toppenarbetsuppgifter till än så länge okända, som kan bli mindre stimulerande, om man har otur.

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

smart drag där att inte ha facebook...

2008-12-08 @ 20:19:58
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tror du gör rätt beslut!

2008-12-08 @ 21:33:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0