Är hösten här så häftigt ?

Har hela denna vecka åkt buss in till jobbet och har inte kunnat smälta en sak - alla dessa höstkläder som folk redan börjat använda. Det är tjocka tröjor, det är jeans, det är jackor, tjocka halsdukar och på vissa till och med stickade luvor på huvudena för att sen kronan på verket - STÖVLAR.Visst, det är inte sommartemperatur längre, inga +20 grader ute - det håller sig runt 13-15 grader för att stiga lite under dagen. Inget konstigt att man sätter på sig liiite tjockare kläder i det här vädret, inte alls!

Men att köra hela programmet redan nu - vad ska då dom använda för kläder när hösten och vintern är här på riktigt - när temperaturen ligger runt nollan och kanske till och med ger oss minusgrader ??

Jag har fortfarande mina sommarkläder något modifierade, d.v.s ex. en t-shirt under en klänning och/eller tights/leggins till, en tjockare kofta över kortärmade tröjor o.s.v för att sen ha en jacka typ vind eller jeansjacka om jag känner mig extra frusen en dag och sandaletterna har bytts ut mot lite mer täckande skor - ja ni har fattat bilden va ?!

För någonstans lång bak i bakhuvudet klingar min mormors devis - "man ska svettas in våren/sommaren och frysa ut höst/vinter", alltså inte klä om så fort det blir ny årstid så man hinner acklimatiserar sig och kroppen.

Kommer väl inte dröja länge till innan modeindustrin har fått modeslavarna att använda sommarkläderna mitt i vintern och vinterkläderna under sommaren ;)

Jepps - där har ni det svartpåvitt jag är mossig, både till ålder och tanken ;)


Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag har sett flera tjejer med röda och rosa gummistövlar, då det har varit strålande sol och värme. Antagligen någon modesak. En del har tagit på sig höstkläder har jag sett, men inte så många tycker jag.

2008-08-29 @ 16:28:08
URL: http://trannel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0