Fan, va tungt det är

*SUCK* ja då var äntligen alla 3 garderoberna nerskruvade och förflyttade ur sovrummet. Själva garderoberna i sig är inte speciellt tunga, men otympliga och när man ska baxa runt dom på egen hand, på 160cm/54kg, då blir det genast liiiite mer jobb.

En garderob har förpassats till balkongen för vidare färd mot återvinningsstationen och dom andra två står i vardagsrummet och bara tar plats. Förhoppningsvis så står dom på sina nya rätta platser till slutet av veckan som kommer. En fördel att ha garderoberna ståendes så länge i vardagsrummet som dom gör är att jag kan hänga tillbaka en del av kläderna in i dit och slippa ha det i kartonger, lådor och väskor.

Kommer ta längre tid än jag trodde att få i ordning sovrumet för att bakom garderober har det inte varit målat, utan där sitter den gamla tapeten med bård högst upp kvar, så om jag ska hinna måla en omgång i taket innan morgondagen så lär jag få göra det väääääldigt sent.

Men det känns ändå väldigt skönt att äntligen ha kommit igång med renoveringen som jag har pratat sååå länge om.

Vad har ni pratat länge om att göra men inte fått tummen ur att göra ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0