Fredagsmys..

DD:s inlägg fick mig att tänka till och fundera lite vad som är fredagsmys hemma hos oss. Det som gör kvällen och helgens intågande är nog fikat och myset i soffan med chips/popcorn, godis och läsk i Mini:s sällskap. Höjden för Mini är när hon får hämta sitt täcke och kudde och somna i soffan.

Middagsmaten vill jag ha en köttbit (helst grillad), ungsstekt potatis (av någon sort), god sås ( vad det nu kan bli) och en grönsallad - med ett tillhörande gott rödvin. För Mini spelar det inte så stor roll, hon kan lika gärna äta fiskpinnar, stekt falukorv en fredag med. Men "tvingar" jag henne att välja något gott att äta - då blir hennes självklara val tacos eller lax.

Vad är fredagsmys för er? Hur ser era fredagar ut?


Kommentarer
Postat av: DD

Men du!!! Vi är ju dödslika du och jag...jag vill också ha grillad biff, potati, sås, sallad och rödvin. Kom i min famn älskade ....aaaa...ja just det ja...du e kvinna och bor i en bra bit bort....fan och....



Men visst är det så att minisarna struntar i vilket. Bara det är popcorn, godis och dricka som efterrätt ;D



2008-08-15 @ 21:51:36
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0