Mammapaintheass..

Yupps thats me, och så får det vara!!

Anledningen till det hela är att idag på skolan när Mini ska ha sitt upprop så visar det sig åter igen att det är fel på "Anhörighetspapprena" för Mini. Exets nya dam har skolan skrivit in som Minis mamma och det går jag i taket för. För det är inte första gången det inträffar. Har ända sen inskolningen på 6årsverksamheten fått göra denna ändring och skolan verkar inte ta åt sig dom felaktiga uppgifterna.

Att det står fel en gång kan jag acceptera, men inte när det blir varje gång - 3 gången nu.

Har varje gång påtalat felet hos respektive lärare, men nu så ska jag skriva brev till Rektorn där jag ska ha en ursäkt och så ska jag ha kopia på anhörighetspappret där dom rätta uppgifterna står och en garanti för att det inte kommer att upprepas igen.

Med tanke på den relationen Mini:s pappa och jag har, så skulle han gladeligen låtit dom felaktiga uppgifterna stå kvar, för kan han manöverera mig ut ur Minis liv så tar han alla chanser till det.

Kommer säkert att bli känd som den suramammantillMinisomretaruppsigpåpetitesser, men det är inte en petitess för mig och blir jag känd för det så tar jag det med stolthet.

Ingen kan gå in och ta över min roll som Mamma!!!

Kommentarer
Postat av: DD

ååååhhhhh....jag hade inte tålt det första gången ens....



Men apropå din kommentar: självklart är det underbar på lika villkor, det är ju det som är poängen. Ingen vill ha skit ju. Jag har bara upplevt dom braiga sidorna, men så sket sig det med och det är lite svårt att förkalra, men men...



Gå till rektorn och "kick his ass" ;D



2008-08-25 @ 13:29:12
URL: http://http://devilshlydivine.blogg.se
Postat av: Eva (kramgo_72)

Det är såååå lågt... En gång - okej, två ggr - nja, tre ggr - nä fy f-n!!!



Lycka till och jag kan komma med stallskorna med stålhätta och hjälpa till att kicka lite också om du vill det!

2008-08-25 @ 18:15:01
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Magnus

Bra att du tar det vidare till rektor.

2008-08-25 @ 18:40:24
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: pangis

Du gör helt rätt för fakturm är att skolan egentligen inte har rätt att lämna information annat än till vårdnadshavaran. det gäller även utvecklingssamtal och liknande. Så ditt es fru är helt avpolleterad rent juridiskt sett.

2008-08-25 @ 20:04:59
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Sketis

Det där é allt annat än petitesser. Måste vara säker på att du får all information om ditt barn skickat tilöl dig med ju. Att vara beroende av att exet hör av sig om det är något är ju inte direkt tryggt. Tro mig, jag vet. Mitt ex verkar få alla papper direkt från dagis. Missade att få senaste korten de tog på dagis på min dotter bara för det. :S

2008-08-26 @ 00:51:51
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Mia i Gävle

Blir lite nyfiken på i vilken bondhåla man gör detta misstag hela tiden????

OCH vad man har för program till klasslistor och dylikt. Det får bara inte hända....

Allt ska gå via folkbokföringen



Stå på dig!!

Pinsamt fel som jag inte någonsin hört talas om!!!



Då har jag ändå jobbat som "tanten på Expeditionen"

2008-08-26 @ 12:12:58
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: t0tta

Du kan t.o.m polisanmäla det.. Har för mig att det går under "Urkundsförfalskning", faktiskt... Jag råkade ut för exakt samma sak.. När jag kom till skolan, hade styvmamma, skrivit sig själv och papa, som vårdnadshavare... Men där blev el j-a liv, först på mig, men sen på rektorn, när hon väl fick upp ögonen för vad som pågick.. Men det var samma sak här.. Lärarna reagerade knappt.

2008-08-26 @ 13:11:53
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Mia - i den emenenta bonnhålan Stockholm. Och går dom på folkbokföringen så blir det fel uppgifter då jag är skriven på en annan adress. Dom går väl bara på vilka som är skrivna på adressen och tar inte reda på dom riktiga familjeförhållandena.

2008-08-26 @ 13:13:36
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Mia, igen

I Folkbokföringen finns BÅDA vårdnadhavarna registrerade!

De är de som ska finnas bakom barnens namn!!

Sedan om man går djupare in i systemen så kan man hitta ev nya sambosar o.dyl. när man går in på familjebild, då är det alla på samma adress... MEN du ska aldrig aldrig aldrig godkänna att nån annan än du får DIN information. Här i GÄvle är vi noga med att per post skicka hem allt till barnen med delad vårdnad.

Vi har nämligen fått tillsägelse om detta från Skolverket... det heter nåt....

Så nu har ALLA klasslistor och annat båda Vårdnadshavarna med.

Detta mina vänner ställer även till andra bekymmer, FÖR det finns dom som blir sura för dom vill INTE ALLS ha nån information om barnen från skolan..... hmmm. men det är en annan historia!

2008-08-26 @ 13:34:54
Postat av: Malla

Men nu jävlar!!! Det är ju inte riktigt klokt! Gogirl go!



Pok



Mallaskulleboxatilldembralla

2008-08-26 @ 14:08:25
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0