Men varför?!

Vi kommer hem och tänker börja våran myseftermiddag i soffan när vi möts i porten av ett anslag från en fasadtvättarfirma som ska komma som imorgon och vara klara på fredag. Det är väl helt okej, men dom ber oss plocka undan från balkonger och uteplatser och stänga alla fönster och dörrar.

Har dom ingen kunskap om hur mycket saker man har på balkong respektive uteplats så här i sommartid ???
Var ska jag göra av utemöblerna, var ska jag göra av blomlådorna, blomamplarna mm som jag härbärgerar??? Nu har jag väl inte så där vansinnigt mycket av just  blomlådor och amplar, men ändå - tillräckligt många för att ställa till med besvär.

Jaja, får väl bära in allt i lägenheten då *suck* och hoppas jag är på glatt humör när jag kommer hem från jobbet på fredag så jag orkar iordningställa allt på en gång. Måste dessutom börja städa inför lördagen då jag i ett svagt ögonblick (svagt och svagt - hon frågade och jag sa ja) har lovat Mini att vi ska bjuda hem lite folk, typ Morfar, Morbror, Tant och Farbror.  Mini ska fira semester från och med söndag med sin far i 2 veckor och då vill jag göra något innan hon åker så hon hinner träffa alla nära och kära och dom träffa henne innan hon försvinner .

Så nu ska jag ut och försöka se hur jag kan stampla undan allt.

Vad ska ni roa er med ikväll?

Kommentarer
Postat av: Fegon

Jag är glad att stå till tjänst. Och du, det gör ingenting att din kommentar inte hade något med inlägget att göra eftersom att den här inte heller har med ditt inlägg att göra.



Jag håller på att skriva ihop en dikt, text.. eller vad det nu är som dyker upp snart så... jag ska ta mig tid sen att läsa igenom hos dig :)

2008-06-25 @ 16:57:11
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jag har skjutsat M till tåget, varit på Maxi och handlat lite och varit ute med vovven på en långtur. Har även fått komplimanger för håret som någon tyckte var så fint nu efter slingningen. Och jag som tycker att det syns sååå lite...



Om en stund hägrar en stoooor skål med jordgubbar och lite vispgrädde. Det är min middag idag faktiskt... Blev så varmt på nu på kvällen så jag orkar inte göra nåt annat än det att äta.



Stor kraaaaam till både dig och Mini

2008-06-25 @ 20:28:27
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0