Vad säger man ...

Jag och Mini har nu klarat av vår inköpsrond. Vid ett stopp vid grönsaksavdelningen fick jag mig en liten funderare då Mini tog tag i en knippa rabarber och frågade mig vad det var.

Mini - "Vad är det här, Mamma?"
Jag - " Det är rabarber"
Mini - "VA??!! Kan man köpa det??"

Nån kurs har jag nog missat att ge Mini, men vilken ??

Till hennes försvar får jag väl säga att rabarber brukar hon och jag plocka direkt från rabarberståndet hos hennes Morfar, inte bara köper allt från butik

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

*S Ja det är inte lätt att hinna lära dem allt... Vissa saker tar vi vuxna för så självklara många gånger.



Jag vill också ha rabarber... tänk rabarberkräm, rabarbermarmelad och hemgjord rabarbersaft...
suckar längtansfullt*

2008-06-27 @ 16:17:21
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hoppsan - råkade få tankestjärnorna lite fel i föregående kommentar, så allt blev i fetstil... *S*

2008-06-27 @ 16:18:17
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0