Kan inte låta bli..

.. och morra lite.

Har fått en jättetrevlig inbjudan till ett bröllop. Det är Tant B och Farbror O äldsta dotter som ska gifta sig. Kruxet med denna inbjudan är att det finns följande tillägg för den:

Barn

Vi ser helst att barn stannar hemma. Det finns ingen barnmeny och det blir många långa timmar. Ordna en barnvakt och ha en kul kväll med oss.

Eftersom det är min Mini-vecka då, så avser jag inte att skaffa barnvakt. Mini är värd mer än ett bröllop med efterföljande fest. Jag meddelade inbjudarna att jag och Mini kommer och övervara cermonin i kyrkan, men har sen för avsikt att avvika hemmåt. Dom frågade lite försynt om anledningen till varför och jag sa som det var, att jag inte tycker det är rätt att fixa barnvakt då jag har Mini bara varannan vecka som det är nu. Det är då det konstig inträffar: Dom blir sura?! På mig, för att jag prioriterar min dotter mer än deras bröllopsfest.

Jag kan ha förståelse för att man vill ha ett "barnfritt" kalas, men då får man även stå för konsekvenserna. Att inbjudna gäster tackar nej, för att dom inte vill/kan skaffa barnvakt.


Kommentarer
Postat av: ullrika

ajdå? blev dom verkligen sura? är du säker att du inte missuppfattade?



håller med. tycker det är helt oki att ha barnfritt, men om gäster tackar nej får man förstå det. MEN. för den som inte har egna barn går det nog inte att förstå. [talar av egen erfarenhet].



blir kul för er att se på vigseln i kyrkan iaf!

2008-11-29 @ 11:47:46
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Lexi

Asså dålig stil att sätta ett krav och sedan inte ta konsekvenserna! Skit i att de blir sura för jag tycker du gjorde rätt val!

(Jag har inga egna barn och jag förstår)

2008-11-29 @ 12:49:41
URL: http://www.boybeater.org/x
Postat av: Dagens Eko

Ullrika - det gick inte att missbedöma deras röstläge, tyvärr. Men som du säger, har man inga egna barn så förstår man inte alls.



Lexi - Dom kan ha fått upp ögonen just för att det är fler som tackat nej av liknande anledningar. Det kändes inte som någon större uppoffring att tacka nej, då detta inte är ett par som jag umgås regelbundet med.

2008-11-29 @ 12:53:10
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Pia

Tycker att det är helt ok att de vill ha barnfritt, men som andra oxå kommenterat, då får man ta konsekvensen av det.. Jag tycker du gör helt rätt.. Jag undrar bara vad de skulle ha gjort om de haft egna barn? Om deras syskon har barn, får de inte ta med dem? Jag menar, om hela släkten är på bröllop då är det kanske inte skitenkelt att fixa barnvakt heller!! Hm, mina tankar gick i spinn!! Sorry!

2008-11-29 @ 13:50:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Pia - det blir väl så egoistiskt när ingen av ens syskon har barn så man behöver tänka på den biten. Att det sen alla gånger inte "bara" är att fixa en barnvakt brukar sällan icke-barn-vuxna förstå. Relationen till dom som ska gifta sig är att jag är tre- eller fyrmänning till bruden i fråga och jag ser dom kanske 2 gånger om år. Så det är ingen förlust för mig att inte kunna gå på festen.

2008-11-29 @ 14:14:13
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: DD

Skitstil!!!!!!



Men jag vet ju att det finns folk somprioriterar fester och kalas före sina barn. Mina barns fader tex. han skaffar gladeligen barnavkt för att inte missa minsta lilla kalas.



Skitfolk.



Köp ingen bröllopspresent och gå inte ens på ceremonin. Kan dom inte tycka om dig och Mini ändå, så får det vara.



2008-11-29 @ 14:53:20
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Lexi

HA! Bra! Då kanske de fattar att de inte är det viktigaste i världen!

2008-11-29 @ 14:56:17
URL: http://www.boybeater.org/x

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0