Kommunikationsproblem..

På väg hem idag står jag tillsammans med alla andra och inväntar på tunnelbanan.  Ett par meter bort står ett gäng ungdomar, 15-17 år. Har lite svårt att åldersbestämma dom. Till detta gäng ansluter det en tjej och en kille och det är då "kommunikationen" börjar.  Eller tja... inte kommuniktaionen, mer bristen på hur man kommunicerar.

Dom pratar inte så mycket med varandra utan det måttas slag mot armar, ben, kroppen och ansiktet. Det är mest den "nyanlände" killen som håller på, men resten av sällskapet är inte direkt overksamma heller. Till slut så verkar en kille få nog, slutar och går lite åt sidan, men den "nyanlände" fortsätter även med denna kille.

Den killen som slutar blir allt mer förbannad på denna "nyanlände" kille och till slut får nog så när nästa slag måttas mot han, så ger han igen. Då blir "nyanlände" förbannad på denna kille?! :o och tänker börja slåss på riktigt så dom andra i sällskapet får gå in och bryta.

Vad får man ut av att stå och måtta slag mot varandra?
Varför är det så svårt att bara stå stilla och prata med varandra rakt upp och ner?
är detta beteende så vanligt i ungdomsåren?

Kommentarer
Postat av: ullrika

känner mig väldans gammal nu, men... fattar nada!!? slåss på låssas? vaddå?! märkligt. för att hävda sig antar jag. fånigt!

2008-11-21 @ 20:33:07
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: panigs

Jag tror det är ganska vanligt..ett slags kroppspråk.. sonen säger "det är lungt morsan".,, Däremot tror jag att det är svårt att veta gränsen..när det blir slag i stället för språk. Trevlig helg Eko!

2008-11-21 @ 21:06:08
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

du har bloggvärldens coolaste namn

2008-11-21 @ 21:19:49
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0