Rapport från en snödriva nära dig..

Då har det värsta lagt sig. Blåsten har mojnat, snöandet har i det närmaste upphört. Uppskattningsvis så har det kommit ca 1 dm snö. Men på många håll var det betydligt mer, då det drivit upp av vinden.

Kort resumé
När klockan var 11 såg jag knappt ut genom mina kontorsfönster och börjat fundera över alternativen till att ta Mini till simskolan.

Runt kl 13 klarnade det upp helt plötsligt och det såg ut som ett snötäckt vykortslandskap utanför. Jippie, tänke jag för att sen straxt före kl 15 se snön och blåsten börja om igen *SUCK*, precis lagom när jag klev ut genom dörrarna.

Hämtade Mini, sopade fram bilen under ett bra lager med snö och började sen körningen till simhallen, 40 km/h i genomsnitt. Framme 40 min senare, på en sträcka som normalt tar 15 min. Hemresan från simhallen blev ungefär likadant, utan det stora snölagret på bilen bara 2-3 cm så där och 30 min.

In med bilen i garaget och på med motorvärmaren och i med kupéfläkten så den får torka ur lite grann. Men imorgon får bilen stanna hemma.  Klockan blev för mycket för matlagning så det fick den kära pizzerian stå för.

Hur har er dag varit ?
Hur är snöläget hos er ?

Å detta är väl det sämsta inlägget på länge *S*


Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Nejdå, dina inlägg är alltid lika trevliga, korta som långa!



Här har det snöat och blåst hela dagen med, men inga mängder med snö har kommit. Det är mest snö som yrt runt från tak, träd och åkrar.

Herr Häst har invigt sitt stora, tjocka vintertäcke med halstäcke till i snöyran idag så han var riktigt varm och go' när jag tog in honom vid 16-tiden. Man måste ju vara rädd om sin gamla häst...



Hoppas vädret är bättre när jag och J kommer ner på fredag!

Kram

2008-11-24 @ 19:28:49
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Pia

Haha, man ju inte vara på topp jämt!! ;o)



Här är det ungefär samma väder som du har.. men det som retar mig är att tempen ligger på nollan! F-n oxå, det är bara att inse att det nog snart är snösörja av all den fina, vita, fluffiga snön!! Min kropp kräver minusgrader.. Enligt min kropp är det vinter nu!! Faktiskt!

2008-11-24 @ 19:43:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: ullrika

inte en endaste snödroppe. liiite vitt är det visserligen på gräsmattan, men det är gammalt hagel som ligger kvar. men kallt är det. kalltkalltkallt.

2008-11-25 @ 22:00:26
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0