Se på fan!!

För ca 2 månader sen lämnade jag in min externa hårddisk, eller rättare sagt strömsladden till den externa hårddisken, till Elgiganten för garanti-reparaton för den hade slutat och fungera. Vid inlämningstillfället talar dom om för mig att det ska ta 2-3 veckor. Efter att jag lämnat in den så har jag av Elgiganten inte hört ett pip, har inte på deras hemsida sett mer än att den är ivägskickad på service.

Så igår så satte jag mig ner och började författa ett mail till huvudkontoret där jag skulle börja i frågasätta deras kundservice mm mm. För jag tycker det är väl långt med två månader utan ett ljud från inlämningsstället. Inget kundfrieri direkt om vi säger så.

Väl medveten om att jag kan bli elak när jag skriver sådana här saker så valde jag att inte skicka iväg det på en gång. Tänkte vänta till idag och låta GC läsa igenom det åt mig, komma med konstruktiv kritik, så jag själv inte sätter mig och foten i byrålådan.

När jag kom tillbaka från lunchen idag och satt vid mitt skrivbord igen så har jag ett sms från Elgiganten, som säger att jag ska inkomma till dom med orginaldelarna och kvittot, för att få pengarna tillbaka. Pengarna tillbaka stod det inte, utan byteskvitto men det får gå för samma.

Blev liksom ett antiklimax, hade bespetsat mig på att få bråka *S*

Kommentarer
Postat av: ullrika

kul när det går ens väg!



å, snällt av Giganten :) jag gissar att strömadaptern egentligen inte omfattas av garantin.. (typ enda anledningen till att den "kan" gå sönder är överspänning, dvs inget ursprungsfel hos apparaten). det var nog därför dom lämnar tillgodo, av goodwill!

2008-11-19 @ 21:56:57
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Ullrika - så är det helt klart. Men ska det ta dom 2 månader att komma fram till, det är det jag retat upp mig på.

2008-11-20 @ 09:30:33
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: ullrika

håller jag med om. måste va nåt som gått vajs i serviceledet. det är dåligt. och en ursäkt borde va på sin plats?

2008-11-20 @ 22:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0