Dra-maten med egen biljett...

På bussen från jobbet till skolan ser jag till min stora glädje att det finns en sittplats över till mig och stegar på för fullt så att ingen annan ska kunna sno platsen frånmig. Väl framme så visar det sig att den platsen, den vid fönstret, som jag trodde var ledig var upptagen av en sk dra-maten och ägaren till den sitter på platsen närmast gången.

När jag ber henne flytta på sin vagn så blänger hon bara elakt till mig och säger "nej, det går inte för då står den i vägen i gången" och när jag säger att då får hon väl ställa den i utrymmet där barnvagnarna brukar stå "jag kan inte lämna den så långt från mig med alla mina varor i".

Detta är då en tjej/dam/kvinna i min ålder - alltså så där 35-40 år... plus minus på några år till och från. Hade kunnat förstå beteendet om det varit en Silverräv som uttalat sig så. Med tanke på hur min dag varit på jobbet och så trötthet från igår så var mitt tålamod inte det största och bästa och stubinen  kort på gränsen till obefintlig.

Har du löst biljett för din dra-maten , frågade jag med hög och en väldigt syrlig och sarkastisk röst och gick till en annan del av bussen. När jag vänder kvinnan ryggen till hör jag halva bussen applådera *S*. Tydligen har hon gäckat fler med sin vagn, dock utan resultat.

Kommentarer
Postat av: monica

jävla Dra_maten tant ;) usj att folk kan sitta kvar med gott samvete?? fattar inte

2008-10-03 @ 21:35:25
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

*ASG* Det ska va du för att kunna göra nåt sånt!

2008-10-04 @ 18:53:44
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0